Инновации и эксперимент в образовании

Муниципальное образование №5_ (2023)

 

In the magazine (pdf)>> Содержание (pdf)>>
Authors (pdf)>> Авторы номера (pdf)>>

 


In the magazine


PROFESSIONAL EDUCATION

Novikova G.P. The role of the scientific school of informatization of education in the implementation of educational policy and the growth of the country’s scientific potential [5]

Chupina V.A., Sandakov V.E. To the justification of the concept of pedagogical technology in distance learning of training physical education teachers [10]

Snurnitsyna J.М. Digital financial literacy: theoretical foundations and prospects for increasing the level [15]

Kozlenkova E.N., Kubrushko P. F., Volkova A.N. Formation of professional competencies in students during project and research activities [23]

Bilalov M.K., Salmanova D.AForms and methods of teacher training for project-heuristic activity [28]

Khaibulaev M.H., Salmanova D.A., Suleymanova R.V. Nature, essence, content and structure of social responsibility of a future teacher [33]

Shingareva M.V., Siman A.S., Atapina Yu.A. Training of pedagogical staff for the system of secondary vocational education [42]

 

GENERAL ISSUES OF PEDAGOGICAL EDUCATION

Khripunkova O.V. Features of distance learning for preschool children with disabilities [48]

Lazarev B.N. Familiarization of younger schoolchildren with Russian Orthodox music [52]

Antonova A.М., Shiriaeva V.V. Russian vocabulary from the point of view of its origin and use (seminar class) [56]

Ilyashenko A.A. Programs and forms of creative activity of the Moscow’s Music Schools and Moscow’s Art Schools as a search for the best opportunities for the disclosure of the creative potential of the child [63]

Rasulova I. The role of parents in the development of reading comprehension skills in elementary school students [71]

Tenchurina L. Z., Liu Xia. Studying and teaching the Russian language in China: historical aspect [75]



В номере

 

ПРОФЕССИОНАЛЬНОЕ ОБРАЗОВАНИЕ

Новикова Г.П. Роль научной школы «Информатизация образования» в реализации образовательной политики и росте научного потенциала страны [5]

Чупина В.А., Сандаков В.Е. К обоснованию понятия дистанционной педагогической технологии подготовки будущих учителей физической культуры [10]

Снурницына Ю.М. Цифровая финансовая грамотность: теоретические основания и перспективы повышения уровня [15]

Козленкова Е. Н., Кубрушко П.Ф., Волкова А.Н. Формирование профессиональных компетенций у студентов в ходе проектной и исследовательской деятельности [23]

Билалов М.К., Салманова Д.А. Формы и методы подготовки педагога к проектно-эвристической деятельности [28]

Хайбулаев М.Х. Салманова Д.А., Сулейманова Р.В. Природа, сущность, содержание и структура социальной ответственности будущего педагога [33]

Шингарева М.В., Симан А.С., Атапина Ю.А. Подготовка педагогических кадров для системы среднего профессионального образования [42]


ОБЩИЕ ВОПРОСЫ ПЕДАГОГИЧЕСКОГО ОБРАЗОВАНИЯ

Хрипункова О.В. Особенности дистанционного обучения детей дошкольного возраста с ограниченными возможностями здоровья [48]

Лазарев Б.Н. Ознакомление младших школьников с русской православной музыкой [52]

Антонова А.М., Ширяева В.В. Русская лексика с точки зрения её происхождения и употребления (семинарское занятие) [56]

Ильяшенко А.А. Программы и формы творческой деятельности ДМШ и ДШИ города Москвы как поиск наилучших возможностей для раскрытия творческого потенциала ребенка [63]

Расулова И. Роль родителей в развитии навыков понимания прочитанного у учащихся младших классов [71]

Тенчурина Л.З., Лю С. Изучение и преподавание русского языка в Китае: исторический аспект [75]